18 Mar 2020

Sınırlı Tecrit Duygusu...

Korona ortaya çıkıp, adım adım yaşadığımız yere yaklaştıkça, biz de yavaş yavaş daha içe dönük bir hayata, bir süre de olsa geçmemiz gerektiğini kabul ettik.

İlk kırılma anı, bunun bölgesel bir salgından, küresel bir salgına dönmesi oldu.

Ardından, çalıştığım iş yeri bütün seyahatlere kısıtlama getirdi, çalıştığımız müşteriler dışarıdan ziyaretleri de yasakladı ve herkes evden çalışmaya geçti.

Almanya’da küçük, sakin bir yerde yaşıyoruz. Zaten az insanla etkileşimimiz var. Onlar da herkes gibi temkinli ve dikkatli. Yüzyüze görüşmeler kesildi.

Salgınlar konusunda yazılar okudum ama bana göre en etkilisi, salgının ancak tecrit ile kontol edilebileceğini anlatanı oldu. Kısacası eve kapandık.

Günleri sıkıcı ve verimsiz yapmamak, sürekli haber takip edip zihinsel yorgunluk yaratmamak için de bir program yapmaya karar verdik. Kabaca;
- Çalışma aralarında muhakkak, 10-15dk egzersiz
- İşe gidiyormuşcasına günde 1 saat açık havada yürüyüş.
- Sosyal Medya’yı ölçülü ve sadece doğru bilgiye ulaşmak için takip etmek
- Aile, dost ve arkadaşların hatırlarını sormak
- Günlük gıda alışverişinden biraz fazlasını yapmak
- Daha fazla kitap okuma, film izleme, birikmiş konularda yazı yazma ve olabildiğince ötelenmiş hobilere odaklanma
- Morali yüksek tutmak

Şimdilik bu tecritin ne kadar süreceği, Alman hükümetinin alacağı önlemlere ve bizim sağduyumuza bağlı ama en az 3 hafta süreceğini tahmin ediyorum.

13 mart 2020 - Almanya

Hiç yorum yok: